Bebola daging IKEA memang ader babi. Saper yang pernah jalan-jalan kat The Curve, memang sah pernah makan mende tu kat restoran kafir babi IKEA. Memang sedap. Nak tau kenape sedap? Sedap sebab ada babi! Minggu haritu makcik ader mengunjungi kedai IKEA yang kat bawah tu dan dapat pekej eksklusif yang ori-ori punyer daging import dari Eropah yang tak sembeleh punyer kurang hajar punyak kapir. Tengok-tengok keliling, makcik seludop sepeket. Mungkin pekerja kat belakang tengah repackage kepada package tempatan baru yang bertanda halal untuk pelanggan tempatan tu tengah lalai kot. Bismillah jer terus halal ek?? Makcik bertuah dapat culik pekej yang ori bawah meja. Hehehe. Memang makcik orang tua yang bertuah sekali. Tengok ni ha. Cun kan pekej ori die??

Dulu makcik dok kat Saudi pun selalu makan kat IKEA. Sepinggan Swedish meatballs die yang teramat-amat gempak macam kiamat tu sangatlah murah. 4 riyal sepinggan jer. Agaknyer masuk syurga Firdaus pun semurah-murah 4 riyal gak kot. Hari ini tergerak pulak hati makcik nak nak tahu apa yang membuatkan bende tu sedap. Tetiber naik rajin nak baca ingredients die.

Malangnya, semua senarai kandungan ramuan kat pekej ori ni tak ade yang tertulis dalam Bahasa Inggeris ataupun Bahasa Melayu. Banyak bahasa-bahasa negara Eropah yang pelik-pelik. Memandangkan IKEA berasal dari negara kafir laknatullah Sweden tu, makcik pun cari terjemahan perkataan-perkaatan asing ni. Dua perkataan pertama dalam ingredients pekej ni ialah “nötkött” dan “griskött”. Tak beraper jelas kat dalam gambar. Tapi itulah ingredients utama yang terkandung dalam pekej ni dalam bahasa Sweden. Nak tau ape maksudnya pi tanya Google Translate. Tak sangka makcik, tau!! Patutlah bende Allah ni sedaaaap giler babi!!! Allah swt babi lazat!!