Meleis kuat sentap

Meleis kuat sentap bila orang lain murtad. Padehal mana ada murtad pun. Aku kutuk gamo ako sendiri pun aku tetap Isle kahkahkah! Jangan mareeeee!

Alvin Tan – Sebenarnya sy kesian sgt kat org Melayu, sbb semua dipaksa menganut agama Islam. Xde pilihan bebas pon, dr kecik dilahirkan dlm Islam, dah membesar pon klo murtad parah akibatnya… Dicerca, dimaki, dan dicaci oleh kaum kerabatnya sendiri, dibuang oleh keluarga, malah dihukum oleh kerajaan masuk kem pencucian otak supaya masuk Islam lg.
Patutlah bila kelemahan Islam didedahkan, sampai mati pon org Melayu nak pertahankan. Tulah… Bila sudah terpukau, taik pon dikatakan wangi. Otak x berfungsi lg, seluruh hidup telah berpaksikan ajaran sesat… Xkan tetiba je nak murtad? Ade berani ka murtad kat Malaysia?
Klo x boleh tukar agama, nescayalah kita pertahankan sampai mati, x kira betul ke salah. Sbb agama tu dah menjadi sebahagian drp diri kita sendiri yg x dpt diubah. Ade ke org yg sanggup mengaku diri dia tu salah? Klo mengaku pon, bolehkah dia tukar agama? Klo x dpt ubah, buat apa mengaku? Ia x membawa manfaat malah mengundang masalah. Sbb org Melayu ni giler… Sebok dan sentap sgt bila org lain nak murtad. Org yg murtad, dia pula yg sentap…
Sbb dia jeles org lain berani tinggalkan agama keganasan, padahal diri sendiri tertindas seumur hidup dipaksa mengikut ajaran sesat.
PS Yg paling malang ialah org Melayu dipaksa mengikut cara hidup Islam, malah dikuatkuasakan dgn undang2… X puasa boleh didenda, maksiat boleh didenda/dipenjarakan, pusat judi pon dilarang masuk. Sedangkan xde org Melayu pon yg memilih sendiri utk masuk islam, semuanya dilahirkan dlm Islam Dan diberitahu agama x boleh ditukar. Kalau x dikuatkuasakan dgn undang2, Melayu jg rimas dgn pengaruh rakan sebaya yg suka memerli dan memaki org lain kerana x solat, x tutup aurat, x jaga adab, dll… Sibuk sgt Melayu dgn hal org lain. Knp ya? Semua pon mangsa kerajaan yg memaksa org Melayu menganut Islam… x membantu sesama sendiri malah mengejek dan mengeji?
Gembirakah org Melayu bila seluruh aspek hidupnya dikongkong agama yg x dipilihnya secara sukarela? Rata2 aku tgk org Cina dan Melayu murtad lebih riang dan seronok hidupnya, bebas membuat apa2 tanpa org lain menyebok, baik ustaz acah2 mahupun kerajaan yg zalim
http://ift.tt/1S2qaMe